Z życia świetlicy

Wrzesień i październik w świetlicy minął w ciepłej i miłej atmosferze. We wrześniu cieszyliśmy się, że po wakacyjnej rozłące znów mogliśmy się wszyscy spotkać w murach naszej szkoły.

Podczas pierwszych spotkań powracaliśmy do letnich wspomnień i wakacyjnych przeżyć. Rozwijaliśmy relacje koleżeńskie i uczyliśmy się współpracy. Przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego spędzania czasu w świetlicy, w szkole, w drodze do szkoły. Rozmawialiśmy o bezpiecznym korzystaniu ze szkolnego boiska i placu zabaw.

Słoneczna aura i ciepło sprawiły, że mogliśmy spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu, bawiąc się na placu zabaw, skacząc na skakankach, grając w piłkę.


Bardzo chętnie rozwijaliśmy twórczą aktywność. Dzięki naszemu zaangażowaniu w różnorodne prace plastyczne, naszą świetlicę zdobią m.in. kolorowe plakaty, jeżyki, wiewiórki, warzywa i owoce, przestrzenne prace, misie wykonane z włóczki

Są wśród nas uczniowie, którzy cenią sobie czas wolny po powrocie do domu. Z tego powodu często korzystają z okazji, aby prace domowe zrobić w świetlicy, a w razie trudności zawsze mogą liczyć na wsparcie opiekujących się nami nauczycieli.

Braliśmy udział w akcji: #szkolapamieta; Szkoła do hymnu, Dzień Głośnego Czytania, Dzień kredki. Tak więc, nawet pomimo jesiennej słoty i pochmurnych ostatnio dni, dobry humor i energia nas nie opuszczają, bo w świetlicy po prostu nie można się nudzić!

Galeria zdjęć

Łamigłówki Mądrej Główki

ŁAMIGŁÓWKI MĄDREJ GŁÓWKI 

 
 

Łamigłówki językowe – Łamańce – świetna zabawa nie tylko dla dzieci. 

Zabawa słowna na prawie każdą okazję, świetny sposób na nudę. Należy jak najwyraźniej i jak najszybciej wypowiedzieć trudne łamańce językowe. Powodzenia! 

Najpierw klasyka i łamańce raczej łatwe na rozgrzewkę: 

  • Czarna krowa w kropki bordo żuła trawę kręcąc mordą.
  • Nie pieprz wieprza pieprzem Pietrze, bo bez pieprzu wieprz jest lepszy.
  • W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie.
  • Gadki Agatki – zagadki dla tatki.

Jeżeli idzie Ci tak łatwo to spróbuj coś odrobinę trudniejszego: 

  • Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
  • Konstantynopolitanczykowianeczka
  • Stół z powyłamywanymi nogami.
  • W czasie suszy szosa sucha.
  • Lojalna Jola lubi lojalnego jelenia.
  • Dzięcioł z chęcią pień ciął.
  • To cóż, że ze Szwecji, to nic, że ze Szwecji.

No i łamańce językowe, z którymi zwykle są większe problemy 

  • Pocztmistrz z Tczewa.
  • Cesarz czesał włosy cesarzowej, cesarzowa czesała włosy cesarza.
  • Z rozentuzjazmowanego tłumu wyindywidualizowałsię niezidentyfikowany prestidigitator, który wyimaginował sobie samounicestwienie. 
  • Na wyścigach wyścigowych wyścigówek wyścigowych wyścigówka wyścigowa wyścignęła wyścigówkę wyścigową numer sześć.

 

 

TRENING SŁUCHU 

  1. Tworzenie rymów – „Myszki – szyszki”

Rodzic wyjaśnia dziecku/ dzieciom, że zadanie polega na wyszukiwaniu odpowiednich rymów i ukończeniu usłyszanych zdań tak, by miały one sens. Wyrazy rymujące się związane są z lasem. 

Teraz rodzic wypowiada kolejne zdania i prosi o ich uzupełnienie: 

W norce są myszki – w lesie są … (szyszki). 
W oknie są szyby – w lesie są … (grzyby). 
W domu są schody – w lesie są … (jagody). 
Kasia ma ładne zęby – w lesie rosną … (dęby). 
Tu jest lśniąca skórka – w lesie skacze … (wiewiórka) 
Po rzece pływają łabędzie – w lesie są … (żołędzie). 
Na tarasie stoi ława – w lesie rośnie … (trawa). 
Na łące pasie się krowa – w lesie jest … (sowa). 
W kuchni stoi lodówka – w lesie jest … (mrówka). 
Na stole stoją misy – w lesie biegają … (lisy). 

  1. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej – „Pabagada

Rodzic wyjaśnia, że każdej wymawianej przez niego sylabie odpowiada inna wykonywana czynność. Prosi, aby dziecko/dzieci w trakcie zabawy odpowiednio reagowało/ły na wymawiane przez niego dźwięki: 

pa – kucnięcie, 
ba – stanie na jednej nodze, 
ga – siad skrzyżny na dywanie, 
da – klaskanie w dłonie. 

Aby utrudnić zadanie, rodzic podaje sylaby w różnej kolejności, a dzieci starają się pamiętać, która sylaba jaką czynność oznaczała. 

  1. Tworzenie rymów – „Budowanie mostu”

Potrzebne materiały: kartki z różnych gazet. 
Rodzic proponuje budowę mostu nad rzeką. Kładzie przed dziećmi arkusze gazety i wyjaśnia, że są to elementy mostu. Prosi, aby wymyślać rymy do słowa „woda” i układa pierwszy arkusz gazety. Każde dziecko, które poda słowo rymujące się z hasłem „woda”, dokłada następny element – przęsło, tworząc most. Na zakończenie wszystkie dzieci przechodzą przez most wymieniając nazwy kolejnych jego przęseł. 

Przykładowe rymy do słowa „woda”: soda, broda, moda, uroda, środa, kłoda, pogoda, wygoda, zgoda, zagroda, nagroda. Ilość rymujących się wyrazów zależy od ilości przygotowanych kartek z gazet. 


 

Zagadki logiczne 

  1. Prowadzisz autobus na trasie Kraków – Gdynia. (Nie używaj kalkulatora!). W Katowicach wsiada do autobusu 8 osób, w Częstochowie 6 wysiada, 9 wsiada. W Łodzi 3 osoby wysiadają, 5 wsiada. We Włocławku 4 osoby wysiadają, 3 wsiadają. W Toruniu 6 osób wysiada, 2 wsiadają. W Gdańsku 3 wysiadają, a jedna wsiada. Dojechałeś do Gdańska. Jak ma na imię kierowca autobusu?

 

  1. Ile liter jest w alfabecie?

 

  1. Mężczyzna podróżował z lisem, gęsią i workiem zboża. Dotarł do rzeki i małej łódki, którą mógł przewozić po jednym. Nie mógł zostawić na brzegu lisa samego z gęsią,ani gęsi ze zbożem. W jaki sposób udało mu się bezpiecznie przekroczyć rzekę?

 

  1. Jeśli powiesz mnie dobrze, będzie źle. Jeśli powiesz mnie źle, będzie dobrze. Jakim jestem słowem?

 

  1. Zawsze przyjdzie, ale nigdy nie przyjdzie dzisiaj. Co to takiego?

 

  1. Co jest na końcu tęczy?

 

  1. Jeśli troje dzieci i ich trzy psy nie znajdowało się pod parasolem, to jak to się stało, że żadne z nich nie zmokło?

 

  1. Co waży więcej: kilogram piór czy kilogram kamieni?

 

  1. Który piłkarz nosi największy rozmiar buta?

 

  1. Dlaczego orkiestra nie grywa na drodze?

 

Odpowiedzi  

  1. Ma Twoje imię, bo Ty prowadzisz autobus
  2. 7 – A L F A B E T
  3. Najpierw przewiózł gęś i wrócił. Potem zabrał lisa i przywiózł z powrotem gęś. Potem przewiózł zboże, a na końcu wrócił po gęś.
  4. Wyraz – „Źle”
  5. Jutro
  6. Litera „A”
  7. Nie padało
  8. Ważą tak samo, bo kilogram to kilogram.
  9. Ten z największymi stopami.
  10. Bo droga to nie instrument.

 

ZAGADKI  

1.W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima .Przyjdzie z wiatru ciepłym wiewem, z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem. 

2.Mówią, – że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana. Słońce grzeje w południe, mrozek szczypie z rana, a do tego jeszcze przelatują deszcze! 

3.Po marcu przyjeżdża w kwiecistej karecie. Przed majem odjeżdża. Kto taki? Czy wiecie? 

4.Chociaż to miesiąc długi, to najkrócej się nazywa i co roku tym się chlubi, że zielenią świat okrywa. 

5.Zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną. Srebrne futra mają. Jak się nazywają? 

6.Powrócił do nas z dalekiej strony, ma długie nogi i dziób czerwony. Dzieci się śmiały, gdy go witały, żabki płakały przez dzionek cały. 

7.Co ona przekopie, to one wygładzą. W domowym ogródku bardzo się przydadzą. 

8.Co buduje każdy ptak, by chować pisklęta, a tylko kukułka, o tym nie pamięta? 

  1. Kolorowe i pachnące, czy w ogrodzie, czy na łące, zawsze chętnie je zbieramy na bukiecik dla swej mamy.
  2. W brązowych kapturkach chowają się listki wiosną, a potem będą zielone, gdy trochę podrosną.

11.Przez śnieg się odważnie przebijam. Mróz nawet mnie nie powstrzyma. Mam listki zielone, tak jak wiosna, a dzwonek bielutki jak zima. 

12.Kiedy jest zimno, kiedy deszcz pada, gdy na dwór wychodzisz na siebie wkładasz? 

13.Tam, w lesie cienistym, zakwita niebiesko. Na łące na pewno czułby się kiepsko. A gdy zakwita w marcu, to wtedy już wiecie, że nieodwołalnie jest wiosna na świecie. 

14.On pierwszy do nas z ciepłych krajów wrócił, i nad polami piosenkę zanucił. 

 

WSKAŻ ROZWIĄZANIE 

 

Zagadki o owadach 

  1. Aksamitny motyl,

który lata w nocy. 

  1. Co brzmi w trzcinie

w Szczebrzeszynie? 

  1. W kropki ma spódnice,

lubi zjadać mszyce. 

  1. Znacie takiego konika,

który zawsze w trawie cyka? 

  1. Jaki owad nocą błyska,

jak iskierka z ogniska? 

  1. Co to za muzykant,

co wśród kwiatów bzyka. 

  1. Latem krążę,

ile sił, 

zbieram z kwiatów 

złoty pył. 

  1. Tym co bzyka oraz lata,

szyję swą przystraja tata. 

  1. Mieszka w kącie w zimie, w lecie

i na muchy sieci plecie. 

  1. Bzyka koło ucha,

nie osa, nie mucha, 

kiedy Cię ukłuje, 

bąbel wyskakuje. 

  1. Nad stawem, nad łąką

sporo ich się zbiera, 

każda jest podobna 

do helikoptera. 

  1. Złośliwa panienka,

w pasie bardzo cienka. 

Leci, brzęczy z daleka, 

każdy od niej ucieka. 

  1. Choć są malutkie, lecz pracowite.

Ciągle wędrują po leśnych ścieżkach. 

Z drobnych igiełek budują pałac, 

w którym ich tysiąc naraz zamieszka. 

  1. Ten wielki chrząszcz

to szkodnik nie lada, 

bo liście z krzaków 

ziemniaczanych zjada. 

  1. Co to za owad

mały skrzydlaty, 

który wygryza 

w naszych ubraniach dziury? 

  1. Latające, bzykające,

spotykane są na łące. 

A inne, na jednej nodze, 

te wirują na podłodze, 

cichutką melodię brzęczą. 

Mają coś wspólnego z tęczą. 

 

 

Pomysły na majowe święta

Kreatywne pomysły na wykonanie flagi narodowej 

Mam dla Was kilka kreatywnych i prostych sposobów na stworzenie naszej narodowej flagi. Może i ty z tej okazji wykonasz flagę Polski. 

 

HISTORIA GODŁA 

Według legendy, założyciel państwa Polan, Lech, podczas popasu zobaczył imponujące gniazdo na drzewie, a w nim białego orła z dwoma pisklętami. Nagle orzeł rozpostarł skrzydła na tle nieba czerwonego od zachodzącego słońca. Lech zachwycił się, postanowił tam osiąść, umieścił orła w swym herbie, a miejsce na pamiątkę nazwał „Gniezdnem”. Pierwsze przedstawienie orła pojawiło się na denarach Bolesława Chrobrego. Orzeł występował na monetach i pieczęciach książąt piastowskich, na tarczach i chorągwiach od XII wieku. Jako oficjalny herb państwa polskiego zaczął być używany od 1295 przez Przemysła II, który użył ukoronowanego orła, jako godła państwa na rewersie pieczęci majestatycznej z 1295 roku. Po odzyskaniu niepodległości orzeł Biały stał się godłem państwowym dzięki uchwale sejmowej w 1919. W 1927 roku odrzucono tradycyjną formę, zastępując ją nową, m.in. usunięto krzyż z korony. 

Uzupełnij brakujące słowa w Hymnie Polski 

  1. Jeszcze Polska nie zginęła,
    ………………..my żyjemy. 
    Co nam obca przemoc wzięła, 
    …………..odbierzemy. 

Marsz, marsz, ………………….. 
Z ziemi ………do …………. 
Za twoim przewodem 
…………….się z narodem. 

  1. Przejdziem…….przejdziem …………., 
    Będziem 
    Dał nam przykład …………….., 
    Jak zwyciężać mamy. 

Marsz, marsz, Dąbrowski… 

  1. Jak ……………….do ………………..
    Po ……………. zaborze, 
    Dla ojczyzny ratowania 
    Wrócim się przez morze. 

Marsz, marsz, Dąbrowski… 

  1. Już tam ojciec do swej …………..
    Mówi zapłakany – 
    Słuchaj ………….., pono nasi 
    Biją w …………………. 

Marsz, marsz, Dąbrowski… 

 

Majowe Święta – Kto je spamięta? 

Autor: Agata Dziechciarczyk 

Maj we Święta obfituje 

Więc kalendarz się raduje 

Bo ma kartki kolorowe 

Na czerwono zabarwione 

  

Pierwszy maja – Święto Pracy 

Więc świętują dzień rodacy 

W Europie całej znany 

Narodowym jest nazwany 

  

Drugi maja – Flagi Święto 

Więc powiewam rozciągniętą 

Flagą biało – czerwoną 

Przez siebie zrobioną 

  

W dniu trzeciego, też majowa 

Konstytucja uchwalona 

Od tej pory prawa znamy 

Obowiązków przestrzegamy 

  

Potem data ósmy, w maju 

Pokonanie wrogów kraju 

Odzyskanie Niepodległości 

Po wojnie pokój w Polsce zagościł 

  

Dziewiąty maja – też data znana 

Świętuje Unia krajów zbratana 

Dwadzieścia osiem państw w Europie 

Święto Unii jest na topie 

  

Na tym koniec dat patriotycznych 

W miesiącu maju tak bardzo licznych 

Maj wiele jeszcze innych świąt ma 

Kalendarz wszystkie dobrze je zna… 

  

Dzień strażaka i hutnika 

Dzień drzewiarza i leśnika 

Święto Niezapominajki 

W bibliotece święto bajki 

Dzień pielęgniarki i kominiarza 

Ach! Ile świąt się w maju zdarza 

A to nie koniec, jest jeszcze wiele 

Kosmosu świętują przyjaciele 

I Dzień jest obchodzony Mamy 

Na całym świecie wszystkim znany! 

PROSTE POMYSŁY NA KOTYLIONY  

KOTYLION Z SERDUSZEK 

 

POTRZEBNE BĘDĄ:  

  • 3 czerwone serduszka,
  • 3 białe serduszka,
  • 1 biały i 1 czerwony pasek z końcówką wyciętą jak na zdjęciu,
  • 1 czerwone kółko,
  • klej, nożyczki.

WYKONANIE: 

  • serduszka sklejamy na przemian – białe, czerwone, białe, czerwone, itd
  • od spodu przyklejamy dwa paski
  • na wierzchu naklejamy czerwone kółeczko
  • i gotowe!

 

Wycinamy elementy kotylionu według szablonu. Mniejsze „słoneczko” z białego papieru, większe z czerwonego. 

 

 

Zawijamy każde ramię czerwonego „słoneczka” do środka i przyklejamy. Tak samo robimy z białym. Na czerwone „słoneczko” naklejamy białe, na środek przyklejamy białe kółeczko. Od spodu czerwonego „słoneczka” przyklejamy paski biały i czerwony. I gotowe! 

 

Na pewno świetnie sobie z tym poradziliście!  

Zróbcie kotyliony dla siebie, rodzeństwa, rodziców i dziadków i wspólnie świętujmy nasze święta narodowe!  

 

Życzenia świąteczne

zyczenia_pisanki.png

Kochane nasze Świetliczaki!
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych
składamy wiosenne życzenia,
aby w czas Święta Paschy w Waszych sercach,
rodzinach i domach zagościła radość, spokój
i wielka nadzieja odradzającego się życia.

,,Wesołego Alleluja”.

Życzenia składają Panie: Ewa, Basia, Marta i Marzenka.

Przygotowania do Świąt Wielkanocnych

Uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną przygotowali wraz z paniami piękne ozdoby wielkanocne. Prezentujemy efekty ich pracy:

fot1.png

fot2.png

fot3.png

fot4.png

fot5.png

fot6.png

W związku z ponownym przejściem uczniów klas I-III w tryb nauczania zdalnego, uczniowie zapisani na świetlicę szkolną otrzymali kolorowanki – prace wielkanocne. Przypominamy uczniom, w jaki sposób można je wykonać.

fot7.png

fot8.png

fot9.png

Teraz musimy ponownie pozostać w domach. Wykorzystajmy ten czas, aby nauczyć się prostych robótek ręcznych – szydełkowania. Na pewno mamusie potrafią pokazać dzieciom podstawy szydełkowania: jak robi się łańcuszek i słupki. Resztę można znaleźć w filmiku instruktażowym, jak wykonać serwetkę z zajączkiem techniką filet. Jest to prosta technika, a jaka efektowna serwetka na stół wielkanocny może wyjść. Przesyłamy adres strony:

https://www.youtube.com/watch?v=QYAgpzZwLmI

fot10.png

Wielkanocna serwetka z zajączkiem  wykonana techniką filet według instrukcji zawartej w filmiku.

 

Można również na szydełku wykonać koszulki na wielkanocne jajka, które ozdobią nasz dom nie tylko w tym roku, ale i w przyszłości.

https://www.youtube.com/watch?v=J4R6v0KU4Go

Efekty pracy:

fot11.png

fot12.png

Wielkanoc - jak zrobić ekologiczne pisanki?

pisanki.png

W naszym wielkanocnym koszyku ze święconką nie może zabraknąć kolorowych jajek. Barwienie ich przekazywane jest nam od pokoleń. Tak wykonane jajka można spokojnie zjeść.

Od wielu lat upraszczamy sobie ten zwyczaj malowania jajek, kupując gotowe, sztuczne barwniki. Jednak nie wszystkie nadają się do spożycia (zamiast barwników spożywczych zawarte są w nich barwniki włókiennicze). Jajka barwione takimi farbkami zamiast radości i korzyści mogą przynieść nam kłopoty, jeśli zdecydujemy się je zjeść. Dlatego warto zrezygnować z wygodnych, przemysłowych wspomagaczy.

Malowanie jaj za pomocą naturalnych (domowych) barwinków jest bardziej pracochłonne. Wymaga trochę więcej zaangażowania i wysiłku. Jednak raz w roku warto się poświęcić, aby nasze wielkanocne jajka były zdrowe i bezpieczne dla organizmu.

Z czym gotować jaja by były bezpieczne dla organizmu:

Biały – ugotowane jajko wkładamy na krótko do wody z dodatkiem octu lub cytryny.

Brązowy – gotujemy jajko w łupinach cebuli, suszonych łupinach orzecha włoskiego lub kawy.

Zielony – gotujemy w pokrzywie, młodej trawie, młodym zbożu (szczególnie żyto).

Jasnozielony – gotujemy w szpinaku (może być mrożony).

Żółty – gotujemy w liściach brzozy i bardzo suchych łupinach cebuli.

Czerwony – gotujemy w korze dębu, suszonych jagodach, czystym soku z buraka czerwonego, łupinkach z czerwonej cebuli lub czerwonej fasoli.

Pomarańczowy – gotujemy w marchwi, dyni.

Niebieski – gotujemy w suszonych owocach tarniny lub czerwonej kapuście.

Różowy – gotujemy w rozcieńczonym wodą soku z buraka czerwonego.

Fioletowy – gotujemy w wywarze z kwiatów malwy.

Czarny – gotujemy w wodzie z wygotowanych szyszek olchowych.

Złoty – gotujemy w wywarze z cebuli i z łupin orzecha włoskiego (cebuli musi być więcej).

Jak uzyskać ładny odcień na pisance?

Uzyskana barwa zależy od kilku czynników:

* Do barwienia najlepsze są nieuszkodzone jajka o najjaśniejszych odcieniach, czyli o białych skorupkach. Można też wybrać jajka z ciemnymi, charakterystycznymi plamkami – posłużą jako dodatkowa, naturalna ozdoba.

* Im więcej jest substancji barwiącej, tym ciemniejszy kolor uzyskujemy.

* Im dłużej jajka zanurzone są w naturalnej kąpieli, tym uzyskujemy intensywniejszy kolor.

* Kolory będą trwalsze, jeśli do wszystkich wywarów dodamy trochę octu lub soku z cytryny.

* Ciekawe efekty uzyskamy mieszając ze sobą różne barwniki.

Dwa sposoby farbowania jajek.

Farbowanie na ciepło – surowe jajka wkładamy do zimnej wody z barwnikiem i razem gotujemy. Ciepło powoduje, że barwnik wnika w skorupkę jajka. Dzięki czemu otrzymujemy intensywniejszy kolor.

Farbowanie na zimno – ugotowane jajka wkładamy do gorącej wody z barwnikiem. Pozostawiamy w niej do wystudzenia. Uzyskujemy delikatniejszy kolor.

Przed gotowaniem jajka starannie i dokładnie myjemy w ciepłej wodzie. Zafarbowane jajko wyjmujemy metalową łyżką. Następnie delikatnie osuszamy papierowym ręcznikiem i pozostawiamy do wyschnięcia.

Pisanki pocieramy natłuszczonym wacikiem (masłem, margaryną, smalcem, olejem, oliwą). Będą miały elegancki połysk.

MIŁEJ ZABAWY!

 

Pisanka na naleśniku:

nalesnik.png

Z naleśnika wykrawamy kształt pisanki. Całość smarujemy dżemem owocowym, a następnie ozdabiamy ulubionymi owocami.

Smacznego

WIELKANOCNA KRZYŻÓWKA

krzyzowka_wielkanocna.png

Przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie to najpiękniejsze i najbardziej wyczekiwane święta w roku przez dzieci i dorosłych. Świetlica zdalna proponuje na początku grudnia przygotować kalendarze adwentowe z materiałów dostępnych w domu. Przesyłamy następujące pomysły i inspiracje:

https://www.youtube.com/watch?v=thWQ_3KG-0M

https://www.youtube.com/watch?v=WZNzpOx2Ygo

Wszyscy czekamy na świętego Mikołaja, który odwiedzi nas w najbliższym czasie. Gdzie mieszka Święty Mikołaj? Może właśnie tam:

https://www.youtube.com/watch?v=xCn0ccl7mNY

Warto wykonać prace plastyczne przedstawiające Świętego Mikołaja: origami albo po prostu go narysować. Podpowiedzi znajdziemy na:

https://www.youtube.com/watch?v=FY9ZoHe9_yg

https://www.youtube.com/watch?v=EOhSKYCRXIo

https://www.youtube.com/watch?v=KS6A-aFJeX8

https://www.youtube.com/watch?v=YtoUQhcS2mg

„Magiczne słowa”: dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam

Grzegorz Kasdepke „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci wyd.2” audiobook https://www.youtube.com/watch?v=SX2IOQ5aGXk
Z KULTURĄ ZA PAN BRAT, „MAGICZNE SŁOWA” : dzień dobry, proszę, dziękuję, przepraszam. Warto być kulturalnym człowiekiem, ponieważ ludzie nie będą nas lekceważyć i będą nas szanować. Będą do nas odnosić się życzliwie i uprzejmie. Kiedy jesteś kulturalny dla innych to inni są też dla ciebie, poza tym możesz mieć satysfakcję i poczucie własnej wartości ze swojego zachowania, nawet gdy ktoś próbuje wyprowadzić cię z równowagi.

https://sp15-zory.pl/wp-content/uploads/2020/11/MAGICZNY-KWADRAT.pdf

https://view.genial.ly/5fb98c65182eec0cf60d4421/presentation-andrzejki
https://view.genial.ly/5fc3d0e702e4ce0d26b9a2a0/presentation-barborka-i-mikolajki

Poniżej zamieszczamy linki z propozycjami 

https://www.youtube.com/watch?v=mhfjjji40w0 

https://www.youtube.com/watch?v=lrAPuF5IIOQ

https://www.youtube.com/watch?v=we5tDZtBk6Q

21 listopada Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień

21 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, dzień dobrych uczynków i pozytywnych emocji. Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Oryginalna nazwa święta brzmi Hallo World Day i symbolizuje cel tego dnia, czyli mówienie hallo (cześć) do przynajmniej dziesięciu osób dziennie. Obecnie Dzień Życzliwości obchodzony jest w ponad 180 krajach. Jego celem jest uwrażliwienie ludzi na wzajemną życzliwość, wzbudzenie w nich pozytywnych emocji. Jest to apel przeciwko problemom i często smutnej rzeczywistości. Przesłanie akcji jest proste bądźmy życzliwi codziennie, a nie tylko od święta. Pamiętajmy, że pozytywna energia, którą przekazujemy w świat do ludzi, wraca do nas z nawiązką.
https://www.youtube.com/watch?v=BX3OPIUy0aE&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=NywoyioBkqk&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=qnOfRiMP3g4&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=sCRjXiN3iMs&feature=youtu.be
BĄDŹ ŻYCZLIWY NIE TYLKO OD ŚWIĘTA 
Tak naprawdę to każdy dzień powinien być pełen życzliwości, uśmiechu
i bezinteresownej pomocy. Zawsze są osoby, którym powinniśmy dziękować za wszystko co otrzymujemy…

smileyZakładka do książek - propozycja od p. Leszczyńskiej https://youtu.be/l3AFeRJecsA

Ponad 50 inspiracji na kreatywne prace dla dzieci – propozycja p. Cisek

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/06/prace-plastyczne/

Biedronka z papierowego talerzyka https://ekodziecko.com/biedronka

Drzewka wiosenne różnymi technikami : https://youtu.be/EVXFOWgq0MQ

Sudoku obrazkowe przygotowane przez panią A. Izdebską: 

https://view.genial.ly/5ee3d0fe37584d0da6287dd5/interactive-content-sudoku-obrazkowe

Propozycje zabaw z okazji Dnia Dziecka- przygotowała pani A. Izdebska

 https://view.genial.ly/5ed21ae28d3239111963f96f/interactive-image-dzien-dziecka

Propozycja na nudę:

https://view.genial.ly/5eb2b4f6b68c5b0da426c66f/interactive-image-pomysl-na-nude

 

PUZLLE - można wybrać dowolny obrazek i ilość elementów, można układać na czas lub nie.

https://www.jigsawplanet.com/

Pozdrawiam serdecznie

Muzeum skarbów

16-20 listopada

Drodzy uczniowie i rodzice w kolejnym tygodniu naszej zdalnej świetlicy podsyłam i zachęcam do kolejnych naszych propozycji:

Muzeum skarbów” to spektakl przygotowany w wersji filmowej i prezentowany najpierw w formie siedmiu krótkich (około 10-minutowych) odcinków, a później jako pełnoprawna premiera teatralna inspirowana tradycją Teatru Telewizji i Teatroteki.

Odcinek 1: https://teatrbaj.pl/premiera-muzeum-skarbow-odc-1/
Odcinek 2: https://teatrbaj.pl/premiera-muzeum-skarbow-odc-2/
Odcinek 3: https://teatrbaj.pl/premiera-muzeum-skarbow-odc-3/
Odcinek 4: https://teatrbaj.pl/premiera-muzeum-skarbow-odc-4/
Odcinek 5: https://teatrbaj.pl/premiera-muzeum-skarbow-odc-5/

 Pomysł na pastelowy rysunek olejny dla początkujących

https://www.facebook.com/K4CraftVideos/videos/3101215106565864

Szybowiec- instrukcja krok po kroku:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=D_9s-MRTs1E&feature=emb_logo

Wstań z kanapy... i tańcz, ćwicz, ruszaj się!

Zamknięci w domach mało się ruszamy, jesteśmy ograniczeni w uprawianiu ulubionych dyscyplin sportowych. Dużo czasu spędzamy przed telewizorem i komputerem. Dlatego też, unikajcie wygodnych foteli i kanap.

RUSZAJCIE SIĘ ! ĆWICZCIE ! TAŃCZCIE !

RUCH TO ZDROWIE.

ZWIĘKSZA DOTLENIENIE ORGANIZMU

STYMULUJE SYSTEM ODPORNOŚCIOWY. ZMNIEJSZA RYZYKO OTYŁOŚCI.

POPRAWIA SAMOPOCZUCIE. PRZEDŁUŻA ŻYCIE.

RUCH JEST ZDROWY DLA CIAŁA I GŁOWY.

Proszę o skopiowanie linku i wklejenie do przeglądarki.

ZUMBA W DOMU ? CZEMU NIE ? UWIERZCIE…. DA SIĘ !

Zumba Kids – Electronic song – Minions 

https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w&feature=youtu.be 

Zumba Kids – Alvaro Soler – Sofia

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48&feature=youtu.be 

Taniec z małpkami – DJ Miki – Ręce do góry ( dla maluchów )

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&feature=youtu.be 

Klaszcz z bliskimi – Clap Clap Sound – Singen ( dla maluchów )

https://www.youtube.com/watch?v=IqezzQ5lSdk&feature=youtu.be 

A na koniec czekolada – w takiej formie jak najbardziej polecam :)) Chocolate choco choco

https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg&feature=youtu.be 

Miłej zabawy :) Pozdrawiam


Zapisano